Ana içeriğe atla

4.11.2024 Pazartesi akşamı, üniversitemizin öğretim elemanlarından Öğr. Gör. Şehri Nur Kayıhan’ın  katkılarıyla gerçekleştirilen  farkındalık çalıştayı, öğrencilerin zihinsel ve duygusal sağlıklarını desteklemek amacıyla düzenlenmiştir. Bu özel etkinlikte, mindfulness’ın tarihsel kökenlerinden başlayarak, temel bileşenlerine ve günlük yaşamda nasıl uygulanabileceğine dair kapsamlı bilgiler sunuldu.

Çalıştayın İçeriği ve Aktiviteler

İlk bölümde öğrencilere, mindfulness’ın kökeni ve modern yaşamda nasıl kullanıldığına yönelik bilgiler sunuldu. Mindfulness’ın  meditasyon uygulamalarından evrilerek  Dr. Jon Kabat-Zinn’in çalışmalarıyla ruhsal hastalıklara yönelik psikolojik terapilere entegre edildiği ve  Batı’da tanındığı vurgulandı. Öğrenciler, bu pratiğin önemli tutumlarını, yani yargısızlık, kabul ve şefkati öğrenme fırsatı buldular.

Uygulamalı Deneyim: Beden Taraması

Teorik bilgilerin ardından, katılımcılar, rehberli bir 15 dakikalık beden taraması pratiğiyle bilinçli farkındalık deneyimini bizzat yaşamışlardır. Beden taraması, öğrencilerin dikkati bedensel duyumlara odaklamasını sağlayarak zihinsel sakinlik, farkındalık ve huzur hissi  yaratmayı hedeflemektedir.  Bu bölümde, katılımcıların kendi bedenlerinin farkında olmaları ve mevcut duyumları yargılamadan gözlemlemeleri sağlandı. Bu uygulama, hem zihni hem de bedeni dinlendirmek için etkili olabilecek  bir yöntem olarak tanıtıldı. Uygulama sonrasında katılımcılar arasında duygu paylaşımı gerçekleştirildi. Duygu paylaşımı sırasında gönüllü öğrencilerden uygulama sırasındaki deneyimlerini, zihinsel veya bedensel  farkındalıklarını partnerleriyle paylaşmaları istendi. 

Mindfulness’ın Günlük Hayata Katkıları

Çalıştay boyunca öğrenciler, mindfulness’ın sadece özel meditasyon seansları için değil, günlük yaşam aktivitelerinde de kolayca uygulanabilir olduğunu öğrenmişlerdir. Yemek yerken, yürürken veya nefes alıp verirken bile farkındalığı artırmanın, stresi azaltmada ve genel iyi oluş halini  artırmada olumlu etkileri olabileceği belirtildi. 

 

Galeri