Ana içeriğe atla

 Friday Talks: 3- Yabancı Dil Öğretiminde Ders Dışı Aktiviteler

Yabancı dil öğretimi alanında önemli bir konuya odaklanan "Yabancı Dil Öğretiminde Ders Dışı Aktiviteler" konulu kolokyum 12.05.2023 tamamlandı. Kolokyumda, ders dışı aktivitelerin dil öğretimi, öğrenci ve öğretici boyutları ele alındı ve katılımcılar arasında önemli tartışmalar gerçekleşti.

Dil Öğretimi Boyutu: Öğrencilerin Ortalama 6-8 Saat Zaman Ayırmalı

Kolokyumda, dil öğretiminde ders dışı aktivitelerin önemi vurgulandı. Katılımcılar, öğrencilerin sadece ders saatlerine değil, ayrıca ortalama olarak haftada 6-8 saatlik zaman dilimine ders dışı aktivitelere ayırmalarının önemine dikkat çekti. Bu şekilde, öğrenciler dil öğrenme sürecini destekleyen ek pratik imkânları elde edebilir ve dil becerilerini geliştirebilirler.

Öğrenci Boyutu: Motivasyonun Sağlanması ve Hedefler Belirlenmesi

Ders dışı aktivitelerin etkili olabilmesi için öğrenci motivasyonunun sağlanması gerektiği vurgulandı. İç motivasyonun önemi özellikle vurgulanan noktalardan biri oldu. Öğrencilerin ders dışı aktiviteleri zorunluluk gibi hissetmeleri yerine kendi iç motivasyonlarıyla yapmaları teşvik edildi. Ayrıca, öğrencilerin motivasyonunu artırmak için kısa vadeli hedefler belirlenmesi ve hazırbulunuşluk seviyelerinin dikkate alınması gerektiği vurgulandı.

Öğretici Boyutu: Görev ve Sorumlulukların Netleştirilmesi ve Öğreticilerin Motivasyonunun Öncelenmesi

Kolokyumda, ders dışı aktivitelerin etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretici faktörünün de önemine değinildi. Öğreticilerin görev ve sorumluluk alanlarının netleştirilmesi, ders dışı aktivitelerin planlanması ve takibi konusunda rehberlik etmeleri önemli bir rol oynar. Aynı zamanda, öğreticilerin de motivasyonu öncelenmeli ve kendi ilgi alanlarına yönelik ders dışı aktivitelerin planlanması teşvik edilmelidir. Öğreticilerin kendi ilgi alanlarına yönelik ders dışı aktiviteleri planlamaları, öğrencilerle olan iletişimi güçlendirir ve öğrenme ortamını daha etkileyici hale getirir. Ayrıca, öğreticilerin öğrencilerin ders dışı aktivitelerdeki ilerlemelerini değerlendirmesi ve geri bildirim sağlaması da önemli bir faktördür.

Kolokyumun sonuçları, yabancı dil öğretimi sürecinde ders dışı aktivitelerin etkili bir şekilde kullanılmasının öğrencilerin motivasyonunu artırdığını ve dil becerilerinin gelişimini desteklediğini ortaya koydu. Ayrıca, öğrencilerin ders dışı aktivitelerle dil öğrenme sürecine daha fazla zaman ayırmalarının önemi vurgulandı.

"Yabancı Dil Öğretiminde Ders Dışı Aktiviteler" konulu kolokyum, yabancı dil öğretimi alanında çalışan öğreticiler ve araştırmacılar için önemli bir paylaşım imkanı sağladı. Bu konudaki ilerlemelerin ve en iyi uygulamaların paylaşılması, ders dışı aktivitelerin etkinliğini artıracak ve öğrencilerin dil becerilerini daha etkili bir şekilde geliştirmelerini sağlayacaktır.

Sohbet usulü ile yürütülen ve her Cuma 14.30’ da farklı konular ile devam edecek kolokyuma eğitim ve İngilizce dil öğretimi alanındaki son gelişmeleri takip etmek ve tartışmak isteyen herkes davetli.

Galeri